U skladu sa Strategijom održivog poslovanja Društva i konsolidiranim izvještajem o održivosti VIG Grupe, te slijedeći nacionalne i međunarodne regulatorne obveze, razvili smo jasne postupke i mjere koje se aktiviraju u slučaju događaja velikih gubitaka na osiguranoj imovini naših klijenata.
Vjerujemo da je prevencija ključna u borbi protiv klimatskih promjena i njihovih negativnih posljedica. Aktivno potičemo naše klijente na poduzimanje mjera koje smanjuju rizik od šteta, čime doprinosimo većoj otpornosti zajednice i smanjenju troškova klijenata s nižim troškovima osiguranja.
Društvo kontinuiranom identifikacijom rizika procjenjuje izloženost klijenata klimatskim rizicima analizom geografskih zona, vrste objekata, izloženosti poplavama, praćenjem ekstremnih vremenskih prognoza itd. Kao događaje velikih klimatskih gubitaka smatramo one koji potječu iz rizika prepoznatih kao klimatski (poplava, oluja, tuča, požar, ekstremna suša, ekstremne vremenske nepogode itd.) te uzrokuju značajne imovinske štete na širem geografskom području ili pogađaju veći broj naših osiguranika istovremeno.
Naša komunikacija s klijentima i dionicima temelji se na načelima odgovornosti, otpornosti i transparentnosti. Klijenti su informirani o preventivnim mjerama i njihovom utjecaju na premiju, relevantnim za imovinu koju osiguravaju. Klijentove preventivne mjere na imovini koje su vezane uz klimatske rizike mogu biti reflektirane u cijeni police osiguranja imovine.
Preventivne mjere i pripreme s ciljem smanjenja štete na imovini klijenata (prije nastanka štete):
· Specifične mjere koje se preporučuju klijentima (npr. poplavni zidovi, stakla otpornija na udar, dizajn krova, drenaža, i slično);
· Kontinuirani razvoj i revizija (prilagodba) proizvoda osiguranja te poboljšanje internih procesa (uvođenje novih tehnologija, IT rješenja, uvjeti u underwriting-u) u skladu s klimatskim rizicima (uvođenje scenarija budućeg klimatskog razvoja u planiranje, mjerljive metrike (broj velikih šteta koje su se dogodile u posljednjih nekoliko godina, vrijednost isplata, udio šteta prema tipu klimatskog događaja, udio imovine klijenata koja je zaštićena preventivnim mjerama i koliko je to utjecalo na smanjenje gubitaka, i slično);
· „Uvjeti osiguranja Wiener dom“ u 2025. uvode naknadu troškova (dodatnu isplatu) za povećanje energetske učinkovitosti imovine, a „Smjernica za ugovaranje osiguranja Wiener dom“ u 2025. uvodi popust za energetski učinkovitu imovinu;
· „Smjernica za ugovaranje osiguranja Wiener dom“ u 2025. uvodi obvezu distributera da na početku procesa ugovaranja osiguranja informira klijenta i o pogodnostima koje snižavaju premiju (zeleni popust, energetska učinkovitost – „zeleni projekti“);
· „Smjernice za preuzimanje rizika korporativnog osiguranja imovine“ u 2025. određuju da se prilikom pregleda rizika i/ili izdavanja ponude klijenta motivira dodatnim „zelenim“ popustom ako je moguće dokazati da su poduzete mjere u svrhu pozitivnog utjecaja na okoliš, poboljšanja kvalitete rizika i/ili korištenja obnovljivih izvora energije, te dodatnih popusta na sveukupnu premiju ako je klijent poduzeo predložene mjere poboljšanja kvalitete rizika uočene prilikom pregleda rizika;
· „Procedura prodajnog procesa“ u 2025. uvodi obvezu da organizacijske jedinice koje primjenjuju prodajni proces u svakodnevnom radu, redovno u prodajnom procesu (putem digitalne prodaje, web stranice, e-mail korespondencije i/ili u direktnom kontaktu s klijentom) obavještavaju i informiraju svoje klijente o važnosti poduzimanja relevantnih preventivnih mjera (kod ugovaranja proizvoda osiguranja, za vrijeme trajanja ugovora o osiguranju i po nastanku štetnog događaja);
· Objave informativnih i edukativnih članaka na web stranici Društva: „Ključni savjeti za pravi izbor osiguranja imovine“; „Kako postupati za vrijeme trajanja osiguranja: prevencija, odgovornost i ažurnost“ i „Što učiniti kad nastane šteta: Praktični savjeti za izvanredne situacije“.
U slučaju velikih klimatskih šteta Društvo aktivira sljedeće postupke:
- Brzi proces evidentiranja i obrade šteta (prijava, procjena, angažman stručnjaka) putem prioritetnog kanala za pogođene klijente, uz uspostavljen proces komunikacije s klijentima (obavijesti, suradnja, savjetovanje nakon štete, informacije o roku obrade štete i isplate štete, informiranje pod kojim uvjetima mogu zadržati i obnoviti osiguranje, i slično);
- Mobilni timovi za brzu procjenu šteta na terenu, uz uključivanje kriznog tima i suradnja s lokalnim vlastima ako je potrebno;
- Komunikacija u stvarnom vremenu putem weba i aplikacija;
- Dodatni kapaciteti u pozivnim centrima i digitalnim kanalima za zaprimanje prijava;
- Javne objave s uputama klijentima nastavno na način prijave štete pravodobno objavljene na web stranici Društva te na društvenim mrežama (Facebook, LinkedIn);
- Aktivacija reosigurateljnih ugovora i rezervi za pokrivanje velikih šteta.
Dodatne mjere za pogođene klijente obuhvaćaju potencijalno prilagođavanje premije za objekte koji su obnovljeni u skladu s preporukama otpornosti i informacije o uvjetima obnove osiguranja – posebno za imovinu na visokorizičnim područjima. Društvo se ne ponaša diskriminatorno pri obnovi polica osiguranja klijenata koji su pretrpjeli klimatsku štetu na imovini.
U skladu s EU taksonomijom te obvezama nefinancijskog izvještavanja i transparentnosti ove informacije su javno dostupne kao dio našeg ESG pristupa i izvještaja o održivosti.
Pratimo uspjeh naših programa poticanja i redovito izvještavamo o njihovom učinku u izvještaju o održivosti, pokazujući naš doprinos smanjenju klimatskih rizika.
Za više informacija o postupanju u slučaju velikih klimatskih šteta, kontaktirajte nas putem e-mail adrese prijavasteta@wiener.hr.